Monday, June 28, 2010

BANCI OOO BANCI....

bulan ni tgh sibuk dgn projek banci nih.... aku jadi penyelia. saja nak cari duit lebih...masyuk jgk byrnnya walaupun hanya kerja sementara... bleh wat belanja tuk raya nih, pastu wat simpanan sikit.. alhamdulillah rezeki.. nasib baik boss bg pelepasan. kira terima kasih jgk la kat en suni, wlaupun kerek semacam tp bg jgk green light..
peluang ni aku gunakan sebaik mungkin... bukan ape projek banci penduduk n perumahan malaysia ni 10 tahun sekali.. 10 tahun yg lepas aku menyertai projek banci ini tp hanya sbg pembanci tapi kali ini aku berpeluang jadi penyelia... masih igt lg..dlu aku jd pembanci masa aku di lower 6.. last minit nak siapkan rekod banci ni, aku sampai ponteng sekolah... hahaha.. tu la akibat wat kje last mnit... so kali ni azam aku nak guide 7 org pembanci bwh seliaan aku dgn cekap... siap kerja dgn pantas...pastu leh senang lenang... diorg bg tempoh 2 bulan tuk siapkan kje ni.. tp aku target sebulan dah siap.. harap2 berjaya n semoga semua pembanci aku cekap dlm menjalankan tugas....
huhu.. bukan siapa pun.. pembanci ni pun aku yg pilih... n x lain n x bukan dikalangan keluarga aku sendiri... tp 4 je keluarga yg 3 org lg mmg dah diletakkan bwh seliaan aku oleh penguasa daerah... meh cite sikit psl pembanci... pembanci pertama aku pilih husband aku... huhu.. bijak x bijak... yg kedua aku letak nama adik aku yg tengah study di maktab perguruan, hanya nama shj ok.. pastu aku yg buat kje tu..hua,hua.... nanti byrn gaji masuk acc adik aku.. tp pls yeh iwan nnti bg sama kakak ksygn mu ini k... k.da yg buat kje... k.da bg ko rm200 cukup yeh coz guna nama ko tuh...okla...kwsp ko pun ade dpt jgk.. lebih kurang rm500..sape nak kasi.. pembanci yg ke 3 n ke 4 adik ipar aku sendiri...hehehe..tolun adik beradik cr rezeki lebih... n pembanci yg ke 5 n ke 6 adelah psgn adik beradik...hidayah n fadilah..aku bg diorg banci kwsn flat yg horror kat flat sri angkasa... flat ni byk org luar n sabah..tp diorg x kisah coz diorg sebelum ni mmg duduk kat flat tuh sblum ni.. so org area situ ramai kenal diorg... pembanci last skali s.raman...die pun aku letakkan kat kwsn flat tu jgk... so ade la wakil lelaki kat flat ni... so harap rncgn aku ni sgt strategik.. aku n kaum kerabat aku wat bancian kawasan kondo rumah aku... banci area kondo mudah sebenarnya..hehe..tiggalkn je DOPU, suh diorg isi sendiri, pastu mintak diorang hantar kat office management... mmg mudah...hehe..
awal bulan 6 hari tu seminggu aku dah hadir taklimat tuk penyelia.. mggu ni tiba la masa untuk kami sbg penyelia bg taklimat kat pembanci... pd awalnya aku dtugaskan untuk bg taklimat selama satu hari... tp dsebabkan aku dtg lmbt dlm satu perjumpaan antara penyelia n penguasa daerah..aku terselamat...tugas aku telah diberi pd penyelia syafiq...huhu.. sory syafiq... aku x berniat nak knekan ko tp mmg dah tersurat ko yg kne bg taklimat tu... aku tayang muka je k...bestnye...

so harap sgt kerja sambilan aku ni berjalan lancar...chaiyok....

No comments:

Post a Comment